آموزش ست کردن رنگ لباس ها

مجموعه: اجتماعی, اخبار, اخبار سایت, مد و لباس تعداد بازدید: 1331
آموزش ست کردن رنگ لباس ها

بسیاری از ما در طول روز بیشتر از رنگ های سفید، سیاه، طوسی و قهوه ای برای انتخاب لباس خود استفاده می کنیم چون هم راحت تر با هم ست می شوند و هم زمان زیادی برای فکر کردن و هماهنگ کردن رنگ ها لازم نیست اما کافی است تا کمی هنرمندی و ذوق و سلیقه به خرج داده و دو رنگ متفاوت را به زیبایی کنار هم قرار دهیم و با خلق ترکیب رنگ های جدیدتر و شادتر از مزایای سلامتی آن نیز بهره مند شویم.

بهتر است کمی از رنگ ها بگوییم تا بهتر بدونید که هر لباسی با چه رنگی ست می شود. رنگ های سفید، مشکی و طوسی رنگ های خنثی نام دارند و راحت با خیلی از رنگ های دیگر ست می شود. پس سعی کنید لباس های کمدتان حداقل چند مدل مانتو، شلوار و پیراهن این رنگی داشته باشد تا با تغییر رنگ شال و روسری، کیف و کفش و در کل اکسسوری هایتان بتوانید تیپ های متفاوتی بسازید.

 

ست رنگ لباس

 

نحوه ست کردن رنگ لباس

طبق آخرین تحقیقات دانشمندان، رنگ ها تاثیرات روانی بسیاری دارند. وقتی ما به رنگ خاصی نگاه می کنیم در واقع پیامی به مغز ما ارسال می شود و باعث می شود هیپوتالاموس هورمونی را ترشح کند. برای مثال نگاه کردن به رنگ های گرم و روشن مانند قرمز یا صورتی، هورمون دوپامین که به هورمون احساسات خوب معروف است در مغز ترشح می شود و باعث تقویت روحیه و نشاط می شود. از سوی دیگر نگاه کردن به رنگ های سرد منجر به ترشح هورمون اکسی توسین می شود که باعث ایجاد آرامش و خونسردی می گردد.

به طور کلی رنگ ها به دو دسته اصلی گرم و سرد تقسیم می شود. توصیه می شود رنگ های گرم با هم و رنگ های سرد هم با هم ست شود تا چشم نوازتر باشد. سعی کنید از رنگ های مکمل که روی چرخه رنگ مقابل هم قرار می گیرند برای ست کردن لباس استفاده نکنید! درست است . پس گول کلمه مکمل را نخورید. اما اگر علاقه به ترکیب رنگ های مکمل داشتید، بهتر است سراغ ترکیبی کم رنگ و پاستلی آن رنگ بروید.
پس سعی کنید از رنگ هایی استفاده کنید که روی چرخه رنگ تقریباً کنار هم قرار بگیرند. مثل سبز و زرد ، و یا قرمز و نارنجی. چون نزدیک هم هستند و برای تماشای چشم ها لذت بخش است.

و اما سعی کنید بهیچ گاه یش از سه رنگ مشابه هم را در یک ست لباس استفاده نکنید. با این سوتی استایلی ممکن است خیلی رنگ و وارنگ و خنده دار بشوید.

ست رنگ لباس

ست کردن انواع رنگ لباس

لباس سفید با چه رنگی ست می شود؟
همه ی ما می دانیم که رنگ سفید چون خنثی است، به همه رنگ ها می آید و راحت می توانید مانتو و پیراهن سفید را با خیلی از رنگ های دیگر ست کنید. اما ممکن است ندانید سایر رنگ ها را چطور باید ست کرد. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که مثلا ندانید سبز زیتونی یا قرمز عنابی را چگونه ست کنید. نمناک در این مقاله به شما کمک می کند تا رنگ ها را بیشتر بشناسید و برای خود مانند طراحان مد تصمیم بگیرید.

در انتخاب مانتو یا پیراهن سفید دستمان آزاد تر است اما بهترین ترکیب رنگی که با سفید ست می شود آبی،قرمز و سیاه است. لباس های سفید مشکی متعلق به همه ی زمان ها است و هیچ گاه هم از مد نمی رود.

لباس بژ با چه رنگی ست می شود؟
بژ رنگ شیکی است اما به شرطی که بدانیم آن را با چه رنگی ست کنیم. پیشنهاد آرایشیک ست کردن لباس بژ با آبی، قهوه ای، سبز زمردی و یا قرمز است. همچنین سفید و یا ترکیب لباس های سیاه و سفید و بژ استایل شما را کامل خواهد کرد.

لباس طوسی با چه رنگی ست می شود؟
رنگ طوسی یا خاکستری از جمله رنگ های خنثی است و می توان آن را با قرمز،بنفش و آبی ست کرد. فیروزه ای،سرخابی و صورتی هم ترکیب فوق العاده ای با طوسی می سازد.

چگونگی ست کردن رنگ لباس

لباس صورتی با چه رنگی ست می شود؟
صورتی که رنگ مورد علاقه خانم ها است، به خوب با بسیاری از رنگ ها ست می شود. صورتی را می توان با قهوه ای،سفید، زیتونی، طوسی، فیروزه ای و یا آبی کم رنگ ترکیب کرد. سبز کم رنگ نعنایی پیشنهاد ویژه آرایشیک برای ست کردن با صورتی است.

لباس سرخابی با چه رنگی ست می شود؟
سرخابی یا اصطلاحاً صورتی پر رنگ با طوسی، زرد، قهوه ای و سبز روشن ست می شود.

لباس قرمز با چه رنگی ست می شود؟
لباس های قرمز را می توان با یک یا ترکیبی از چند تا از این رنگ ها پوشید. لباس قرمز به زرد، سفید، سبز، قهوه ای و آبی می آید. پیشنهاد ویژه نمناک به شما همراهان شیک پوش ترکیب ماندگار قرمز و مشکی است.

لباس آلبالویی با چه رنگی ست می شود؟
لباس یا مانتوی قرمز آلبالویی را می توان با زرد کم رنگ، بژ و یا طوسی ست کرد. پیشنهاد می شود آلبالویی را با آبی و یا نارنجی کم رنگ هم ترکیب و امتحان کنید.

لباس زرشکی با چه رنگی ست می شود؟
لباس زرشکی را می توان با سفید و سیاه پوشید. همچنین توصیه می شود زرشکی،این رنگ خاص را با جگری ست کنید.

لباس قهوه ای با چه رنگی ست می شود؟
استایلیست ها قهوه ای را با آبی روشن، کرم، صورتی، زرد و سبز ست می کنند. ترکیب قهوه ای و بژ خیلی شیک می شود.

لباس نارنجی با چه رنگی ست می شود؟
اگر مانتو یا پیراهن نارنجی دارید، می توانید آن را با لباسهای آبی، بنفش، ارغوانی، سفید و مشکی به خوبی ست کنید و ترکیبهای جدیدی بسازید.

لباس زرد با چه رنگی ست می شود؟
مانتو یا پیراهن زرد خود را بهتر است با این رنگ ها ست کنید:آبی، بنفش، آبی کمرنگ، بنفش، طوسی و آبی.

لباس سبز زیتونی با چه رنگی ست می شود؟
لباس زیتونی را بهتر است با قهوه ای یا نارنجی ست کنید تا بهترین ترکیب و ست لباس را داشته باشید.

لباس سبز روشن با چه رنگی ست می شود؟
مانتو سبز روشن با قهوه ای، برنز، زرد، طوسی و آبی پررنگ ست می شود. پیشنهاد آرایشیک نیز ست کردن سبز روشن با ترکیبی از قرمز و طوسی است!

لباس فیروزه ای با چه رنگی ست می شود؟
سعی کنید لباس فیروزه ای را با جگری، زرشکی، زرد، قهوه ای، کرم و یا بنفش تیره بپوشید.

لباس سورمه ای با چه رنگی ست می شود؟
لباس سورمه ای به این رنگ ها می آید:یاسی، آبی، سبز مایل به زرد، قهوه ای، طوسی، زرد لیمویی، نارنجی، سبز، قرمز و سفید.

لباس بنفش با چه رنگی ست می شود؟
لباس بنفش را با نارنجی، صورتی، بنفش تیره، زیتونی، طوسی، زرد و سفید هماهنگ کنید.

لباس بادمجونی با چه رنگی ست می شود؟
مانتوی بادمجونی به طلایی، زرد لیمویی، طوسی، سبز کمرنگ، فیروزه ای و نارنجی کمرنگ می آید.

لباس مشکی با چه رنگی ست می شود؟
لباس مشکی یک رنگ جهانی است و استایل شما را شیک می کند. اما به شرطی با رنگ های مناسب خود ست شده و نقطه شارپی ایجاد کند و کار را بکند تا جلوه بیشتری کند. مانتوی مشکی به نارنجی می آید. لباس مشکی را هم چنین می توان با صورتی ست کرد. ترکیب سفید مشکی هم که فوق العاده شیک و با کلاس است. مشکی را می توانید با لیمویی ست کنید. ترکیب قرمز و مشکی هم فوق العاده است.

مطالب مرتبط

نظر شما !!!

نظر شما برای “آموزش ست کردن رنگ لباس ها”

قالب تفریحی