۵ بهترین روغن های معطر برای درمان سردرد تنشی را بشناسید

مجموعه: اجتماعی, اخبار, سلامت تعداد بازدید: 894
۵ بهترین روغن های معطر برای درمان سردرد تنشی را بشناسید

روغن های معطر برای درمان سردرد تنشی بسیار عالی هستند زیرا به انقباض و انبساط رگ‌ها کمک می‌کنند و از این طریق جریان خون را افزایش می‌دهند و به سرعت سردردتان را کم می‌کنند. این روغن‌ها هم‌چنین دارای تاثیرات آرام‌بخشی و تسکین‌دهندگی هستند. در ادامه با ما همراه باشید تا ۵ بهترین روغن های معطر برای درمان سردرد تنشی را بشناسید.

۵ بهترین روغن های معطر برای درمان سردرد تنشی را بشناسید

۱. روغن معطر نعناع

روغن معطر نعناع فلفلی دارای اثر خنک‌کننده‌ی طولانی مدت است و به همین دلیل وقتی روی پوست استعمال می‌شود مانع انقباض عضلات شده و جریان خون سالم را تحریک می‌کند.

استفاده از آن در شقیقه‌ها، پشت گردن و روی پیشانی، یکی از بهترین درمان‌های طبیعی برای سردرد تنشی شناخته شده‌است، به ویژه هنگامی که در فواصل زمانی ۱۵ دقیقه‌ای استفاده می‌شود.

* بزرگسالان باید ۳ قطره روغن معطر نعناع فلفلی را با ۱/۴ تا ۱/۲ قاشق چایخوری روغن حامل رقیق کنند و هر ۱۵ دقیقه یک بار ترکیب حاصل را روی شقیقه‌ها، پشت گردن، پیشانی و شانه‌ها ماساژ دهند تا علائم از بین بروند.

۲. روغن معطر اسطوخودوس

اگر سردرد تنشی شما با استرس یا عدم خواب مرتبط است، روغن معطر اسطوخدوس ممکن است همان چیزی باشد که شما دنبال‌اش هستید.

این روغن معطر بسیار کاربردی باعث آرامش شما می‌شود و تنش و استرس را از بین می‌برد. خواص آرام‌بخش، ضد اضطراب، ضد افسردگی و ضد اسپاسمی این روغن معطر نه تنها ذهن را آرام می‌کند بلکه باعث کاهش تنش در بدن نیز می‌شود.

مطابق با تحقیقات، اسانس اسطوخودوس به علت ترکیبات لینانول و لینالیل استات از طریق دستگاه کناره‌ای به سرعت جذب می‌شود. به همین دلیل است که اسطوخودوس به سرعت و به طور موثری سردرد تنشی را درمان می‌کند.

* بزرگسالان باید ۵ تا ۱۰ قطره اسانس اسطوخودوس را به مدت ۲۰ دقیقه در فضا پخش کنند.

 ۳. روغن اکالیپتوس

سردرد تنشی ناشی از سینوس‌های متورم و ملتهب را می‌توان با تنفس کمی روغن معطر اکالیپتوس تسکین داد. خواص اکسپکتورانت و شل‌کننده‌ی مخاط آن به از بین بردن فشار سينوس که می‌تواند منجر به سردرد تنش شود کمک می‌کند و در عين حال تعادل عاطفی را نيز افزايش دهد.

ثابت شده‌است که تنفس مقداری روغن معطر اکالیپتوس درد ناشی از سردرد تنشی را کاهش می‌دهد و همچنین سبب بهبود فشار خون و گردش خون در قسمت فوقانی بدن می‌شود.

* بزرگسالان باید ۲ تا ۴ قطره روغن معطر اکالیپتوس را در ۱/۲ قاشق چایخوری روغن حامل رقیق کنند و بعد ترکیب حاصل را برای کاهش فشار روی سینوس‌ها، ‌در ناحیه‌ی شقیقه، پشت گردن، پیشانی و قفسه‌ی سینه بمالید.

شما همچنین می‌توانید آن را به مدت ۲۰ دقیقه  و ۲ تا ۳ بار در روز در فضای خانه پخش کنید.

۴. روغن ریحان

استفاده‌ی موضعی از این روغن تنش‌ها را از ماهیچه‌ها دور می‌کند. روغن‌ ریحان با کاهش فشار بر ماهیچه‌های سر و آرام کردن آن‌ها سردردها را درمان می‌کند.این روغن سردردهای میگرنی و تنشی را درمان می‌کند.

با کمک یک تکه پنبه با نوک انگشت‌تان این روغن را روی پیشانی و گیجگاه‌تان بمالید. هم‌چنین می‌توانید این روغن را روی پوست سر و پشت گردن‌تان نیز بمالید. برای کسب بهترین نتیجه،‌ اجازه بدهید این روغن چند ساعت روی پوست‌تان بماند. با استفاده از این روغن معطر دردتان به سرعت رفع خواهد شد. در صورت ادامه داشتن سردردتان می‌توانید این کار را بعد از دو ساعت دیگر تکرار کنید.

۵. روغن لیمو

روغن لیمو به خاطر رایحه تند و شاداب‌کننده‌اش بارها و بارها ثابت کرده است می‌تواند در درمان سردردهای وحشتناک تاثیر فوق‌العاده‌ای داشته باشد. این روغن معطر رقیق که رنگ زرد مایل به سبز کدری دارد برای درمان سرماخوردگی، گلودرد، استرس، افسردگی، کمبود انرژی، و خستگی مفرط مفید است. با استفاده از روغن لیمو می‌توانید تمام انواع سردردها، از جمله سردردهای میگرنی یا تنشی را درمان کنید.

با استفاده از دستگاه بخور این روغن را در سراسر شب در فضای اتاق‌تان پخش کنید تا از گرفتگی بینی و سردرد خلاص شوید.


ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده – سارا فیضی

منبع: holistichealthherbalist

مطالب مرتبط

نظر شما !!!

نظر شما برای “۵ بهترین روغن های معطر برای درمان سردرد تنشی را بشناسید”

قالب تفریحی